NL Doet – grootste vrijwilligersactie weer van start!

Ook in 2021 organiseert het Oranje Fonds de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLDoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje de handen uit de mouwen te steken. Op 12 en 13 maart 2021 kunt u aan de slag!

Op de site van NLDoet.nl worden alle vrijwilligersklussen verzameld en kunt u kiezen waar in uw buurt vrijwilligers worden gevraagd. Alleen of samen met uw kind(eren), met vrienden of met de buurt? Elke helpende hand is welkom! Een gezellige dag met anderen aan het werk waarbij de betreffende organisatie geholpen wordt. Aanmelden kan via de site van NL Doet!

Voor organisaties en verenigingen geldt dat zij zich vanaf nu kunnen aanmelden! Moet de ontmoetingsruimte opgeknapt worden, is de locatie van het clubhuis aan een sopje toe, moet de (moes)tuin klaar gemaakt worden, wordt er een verwendag georganiseerd voor jullie bewoners of heb je een andere klus? Meld deze dan vanaf nu aan op deze website van nldoet.nl en doe mee!

Er is een maximale bijdrage van 350 euro beschikbaar om de nodige materialen aan te schaffen die nodig zijn voor het uitvoeren van de klus! Dit kan tot uiterlijk 31 januari. Op = op!

Ook voor het Oranje Fonds gaan veiligheid en gezondheid boven alles. Daarom roepen zij deelnemers ook dringend op om alle geldende voorschriften vanuit de rijksoverheid in acht te nemen. Daarnaast mag de activiteit over meerdere dagen plaatsvinden, is er extra geld beschikbaar voor beschermende materialen en zijn de voorwaarden voor organisaties die werken met een kwetsbare doelgroep aangepast. Alle informatie is te vinden op nldoet.nl

Het Oranje Fonds heeft ook draaiboeken, tips en aandachtspunten op haar site om iedereen op weg te helpen. Heeft u toch nog vragen, wilt u op weg geholpen met de organisatie of komt u er niet uit? Neemt u dan contact op met de welzijnsstichting. U kunt ons voorlopig nog bereiken via de welbekende telefoonnummers en mailadressen.

No Comments Yet.