Netwerkcoach

Wanneer uw wereld steeds kleiner lijkt te worden, mensen om u heen wegvallen en u zich regelmatig alleen voelt en weinig sociale contacten hebt, kunt u een beroep doen op onze netwerkcoaches.

Een netwerkcoach is een gescreende en opgeleide vrijwilliger die mensen helpt en ondersteunt die weinig contacten hebben of veel van hun contacten zijn kwijt geraakt. De netwerkcoach helpt bij het opbouwen of versterken van het sociale netwerk.

De netwerkcoach biedt een luisterend oor, een frisse blik en steun bij de te ondernemen stappen. Samen wordt gekeken naar de mogelijkheden en nieuwe, bestaande of oude contacten in beeld gebracht. De netwerkcoach denkt mee en ondersteunt waar nodig.

U kunt de hulp van een netwerkcoach aanvragen via onze stichting. Vervolgens zal de adviseur Welzijn samen met de vrijwillige netwerkcoach met u komen kennis maken en het traject toelichten. Vervolgens zal de netwerkcoach met regelmaat afspreken om het traject in gang te zetten en te ondersteunen waar nodig. Het uiteindelijke doel is een bevredigend netwerk samen te stellen en het welzijn te vergroten.