Ontmoetingsgroep

Voor wie is de ontmoetingsgroep?

De ontmoetingsgroep is bedoeld voor ouderen die graag meer activiteiten willen ondernemen en andere mensen willen ontmoeten. Als dat niet meer (helemaal) zelfstandig lukt, is de ontmoetingsgroep voor u een goede optie.

Wat wordt er gedaan?

De ontmoetingsgroep is een combinatie van gezelligheid en bezig zijn. We werken met een mooi programma waarin we naast de gezellige momenten tijdens het koffie drinken en het eten ook een aantal activiteiten doen zoals een spelletje, zingen, wandelen, krant lezen, eten koken, bewegen met een fysiotherapeut.

Waar en wanneer?

Er zijn twee locaties van de ontmoetingsgroep in Krimpen aan de Lek en in Ouderkerk aan den IJssel.

In Krimpen aan de Lek komt de ontmoetingsgroep samen in het Cultuurhuis, De Markt 201 op:
• maandag van 10.30 tot 15.00 uur
Op feestdagen is de ontmoetingsgroep gesloten.

In Ouderkerk aan den IJssel komt de ontmoetingsgroep samen in de gemeenschappelijke ruimte van de Catharina Amaliahof op:
• maandag van 10.30 tot 15.00 uur
• donderdag van 10.30 tot 15.00 uur
Op feestdagen is de ontmoetingsgroep gesloten.

Welke begeleiding is er?

Op de ontmoetingsgroep zijn twee vrijwilligers aanwezig die door Stichting WON geschoold en begeleid worden. Zij bieden een leuk programma aan. Voor eventuele verzorging is het noodzakelijk om de thuiszorg in te zetten.

Wat zijn de kosten?

Er wordt een eigen bijdrage gevraagd van € 10,- per dag. Dit is inclusief een eenvoudige maaltijd en exclusief eventueel vervoer. Als u niet zelfstandig naar de locatie kunt komen, dan zoeken we met u naar een goede oplossing.

Meer weten?

Als u meer wilt weten over de ontmoetingsgroep of u wilt zich aanmelden voor de ontmoetingsgroep dan kunt u contact opnemen met Stichting WON via telefoonnummer 0180 522 045 (op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur), per e-mail info@stichtingwon.nl of komt u naar het inloopspreekuur in Krimpen aan de Lek of Ouderkerk aan den IJssel.

Hoe gaat het daarna verder?

Als u belangstelling heeft voor de ontmoetingsgroep wordt u uitgenodigd om een keer een kopje koffie te komen drinken. Samen kijken we in het gesprek of de ontmoetingsgroep voor u geschikt is en maken we afspraken wanneer u eventueel gaat deelnemen.

Vrijwilliger worden?

Er zijn altijd vrijwilligers nodig! Als u geïnteresseerd bent, neemt u contact op met Stichting WON via telefoonnummer 0180 522 045 of per mail info@stichtingwon.nl.