Vervoer naar prik-locatie 85-90 jarigen

Heeft u een oproep van de GGD voor de vaccinatie tegen corona? Dan is het mogelijk dat u voor de prik naar Rotterdam-The Hague Airport (vroeger vliegveld Zestienhoven) of naar Leiden bij het Holiday Inn Hotel moet. Weet u niet hoe u daar moet komen?

• Vraag hulp aan familie, vrienden of buren.
  • Reis met het openbaar vervoer. Kijk op www.9292.nl.
  • Heeft u geen mogelijkheid het vervoer zelf te regelen en kunt u vanwege een fysieke of psychische beperking niet op de locatie komen? Vraag dan naar de mogelijkheden bij het maken van de afspraak met de GGD. Samen met het ministerie van VWS wordt dan bekeken of het Rode Kruis dit vervoer voor u kan verzorgen.
  • Maak via WelZijn Krimpenerwaard een afspraak voor de Belbus. Hierbij wordt u veilig door getrainde vrijwilligers naar de priklocatie gereden. Dit kunt u doen door contact op te nemen met: 0182-381227 (locatie Schoonhoven), 0182-350012 (locatie Bergambacht), 0180-522045 (locatie Lekkerkerk).

Waarom naar Rotterdam of Leiden?

Helaas zijn er minder vaccinaties geleverd dan verwacht. Het is daarom niet mogelijk om ook op andere plaatsen te vaccineren. Verwacht wordt dat in februari ook priklocaties in Krimpen a/d IJssel en in Gouda openen.

Vragen over vaccinatie of corona?

Heeft u algemene vragen over de prik of het coronavirus? Of wilt u weten wanneer u aan de beurt bent?
Bel het landelijke nummer van de GGD 0800 - 1351. Iedere dag bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.